تاکید بر تغییر دستورالعمل های تغذیه ای در چهارمین همایش سالانه ی همکاری های بهداشت عمومی

13مه 2019 - خیریه ی همکاری بهداشت عمومی(PHC) ، چهارمین کنفرانس سالانه خود را در آخر هفته ی گذشته جشن گرفت و برای دومین بار این نشست در کالج سلطنتی پزشکان عمومی لندن برگزار شد.

این خیریه توسطSam Feltham راه اندازی شده است و هدف آن اطلاع رسانی و اجرای تصمیمات سالم برای بهبود سلامت عمومی است. موضوع کلیدی کنفرانس امسال، نیاز به تحقیق مستقل و قوی در زمینه ی تغذیه بود. متخصصان در این نشست خواستار تغییر در دستورالعمل های تغذیه ای فعلی برای مقابله با افزایش بیماری های متابولیکی شدند.

متخصص قلب و عروق دکتر Aseem Malhotra ، در افتتاحیه ی این کنفرانس با بحث درباره پزشکی مبتنی بر شواهد، اظهار داشت که تصمیم گیری مشترک برای مراقبت از بیمار خوب است و ارتباط پزشک و بیمار باید شفاف شود، تا بیماران بتوانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد درمان خود بگیرند.

پروفسور Robert Lustig، متخصص غدد درون ریز کودکان، خواستار پایان دادن به اصطلاح «اپیدمی چاقی» شد و گفت که چگونه چاقی بیشتر از آنکه علت بیماری باشد نشانگر بیماری است. او بر این موضوع تاکید نمود که افراد می توانند چاق باشند اما از نظر متابولیکی سالم باشند.

دکتر Zoe Harcombe، دکترای تحقیقاتی در زمینه چاقی، در مورد اهمیت مصرف فیبر صحبت کرد، که پس از مطالعه ای که اخیرا منتشر شده است، به موضوع داغی تبدیل شده بود. این مطالعه ادعا کرده بود که با توجه به رژیم غذایی کم کربوهیدرات، دست یابی به اهداف توصیه شده برای مصرف فیبر دشوار است. او در سخنرانی خود به مزایای رژیم غذایی کم کربوهیدرات پرداخت و ریشه های این ادعا را بررسی کرد. او بر این نکته تاکید نمود که مصرف فیبر برای سلامت بهتر ضروری است.

دکتر Ian Lake، پزشک عمومی که به مدت 23 سال با دیابت نوع 1 زندگی کرده است، گفت: زمان آن فرارسیده است که در رویکردهای تغذیه ای بازنگری شود، او خواستار آزمایش بیشتر برای مقاومت به انسولین در دیابت نوع 1 شد. وی همچنین درباره ی برنامه دیابت نوع 1رسانه ی دیجیتال دیابت که بزودی عرضه می شود برای کمک به کنترل شدید دیابت نوع 1 صحبت کرد.

نتایج یک ساله ی برنامه Low Carb توسط Charlotte Summers مدیر عامل رسانه ی دیجیتال و Arjun Panesar  مدیر ارشد اجرایی این سازمان ارائه شد. این یافته ها نشان می دهد که کاهش وزن متوسط افراد از زمان پیوستن به برنامه کم کربوهیدرات ​​ در طی یکسال 7.4 کیلوگرم بوده است و یک نفر از هر چهار نفر به بهبودی از دیابت رسیده اند. آنها همچنین موفقیتهای سال گذشته ی این برنامه را بیان نمودند، از جمله اعلام کردند که نرم افزار یا اَپ برنامه Low Carb در کتابخانه برنامه های نرم افزاری NHS پذیرفته شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/may/tackling-dietary-guidelines-addressed-at-fourth-annual-public-health-collaboration-conference-93204913.html